tisdag 13 oktober 2009

thank god it's monday, njae

har ingen mobil. jag skulle vara hos negern kl 18:00. ringer på, inget svar... blir insläppt av grannen. ringer på dörren, inget svar... väntar i en kvart och går sedan till sveaplan för att ringa från telefonkiosken. telefonkiosken tar inte emot mitt kort. går ner längs linnégatan och ner till seb. första automaten sprutar endast ut femhundralappar. andra automaten står det "winsows xp" på över hela skärmen. går över gatan till handelsbanken. yes den fungerar! stöter på lewie, snackar om helgen och ber om att få låna telefon. ringer malin eftersom hon har negerns nummer och jag inte kan det utantill. malin svarar självklart inte. tar farväl av lewie och går upp till sveagatan igen. jaaaaaaaaaa negern är hemma! sitter och dricker vin och pratar om allt och inget. fan va trevligt. olga och tjackhoran (det var hon själv som kallade sig för det..!!wtf?@!??) kommer över. pratar gemensamma vänner. dricker mer vin. röker cigaretter. bestämmer oss för att gå ut. måndagsklubben är det enda alternativet. negern och tjackhoran hamnar i fight och börjar slåss med varandra. sedan går vi in igen. tjackhoran blir ut slängd då hon trillar över bordet och välter ut våra drinkar. jag och negern stannar kvar. dricker. pratar. röker. dansar. tipsar ägarn' att de definitivt ska anställa deras exceptionella praktikant till bartender. vacker var hon också. stannar till stängningsdags, hoppar in i en taxi, förbi greenwich och köper fyllemat sedan åker vi hem och sover. IDAG har jag lunchat med pappa och diskuterat framtiden. jag har även hunnit med att kolla på film. nu ska jag återgå till mitt inre. pz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar