söndag 29 november 2009

en vecka i en rik uteliggares liv

konstig och helt okej vecka, som vanligt. hade tänkt lägga upp ev video när malin var hög, mitt på ljusa dan, i paris. med det tycktes inte fungera. eftersom jag var bortrest förra veckan så har denna veckan bestått av skola och jobb. men i onsdags så blev det andra bullar! då gick vi ut med jobbet. vi började hemma hos sam hilton och åkte sedan in till stan för att möta upp de andra på ett ställe som hette lokal. var där i en timma och drog sedan till fiskekrogen. de bjöds på fisk. otippat. chef-chefen höll tal och alla blev mätta och fulla. vi drog sedan till den skumma öl puben som ligger inne vid kronhusbodarna. där blev sam för full så hon blev eskorterad hem. vi drog till den lille fete och sedan dd. jag och patricia fick för oss att vi skulle ta taxi till frölunda torg (?!). under denna resan lyckades vi ringa polisen, bråka med taxichauffören och ge bort ett presentkort. jag tog en lååång promenad hem och dagen efter vaknade jag upp vild och galen. fick för mig att starta en motståndsrörelse mot människan och deckade sedan för att vakna upp klockan tre. när jag kom till jobbet skrattade fredrick åt oss.

fredagen började hemma. mamma har fyllt år så jag var med att fira henne tillsammans med läkarkåren och det slutna bohemiska sällskapet. sedan drog jag in till blvd. stannade till tre och drog sedan vidare till park. det enda roliga att lägga på minnet från det stället den kvällen var att jag träffade vera som jag inte gjort på länge!

idag ska jag på adventsmiddag och sedan ska jag läsa ut min bok. ha det bra, äckel.
bilden stulen från melindas blogg

1 kommentar:

  1. Vi gillar din blogg! Vad händer till helgen ? // melindamaja!

    SvaraRadera