fredag 31 juli 2009

Jag är synnerligen grå, men bara för ikväll.

Jag trivs faktiskt just nu. Igår var planerna att jag skulle till Top Floor på Sticky men det ratade jag. Ikväll hade jag alternativen att följa med Frida till Ullevi, dra med Simon på en uterunda eller åka till Johanna och sitta hemma hos henne och dricka mig full med ett gammalt ragg. Jag ratade även allt detta. Istället njuter jag av att vara hemma och kolla på Brüno, Änglar och demoner, Wallander och Hannah Montana: The Movie. Jag har bunkrat upp med cola, pringles, tutti frutti och maryland cookies. Freddie har åkt till Sthlm och Michelle till Turkiet. Världen känns mycket liten och ogästvänlig.

Jag var på väg för jag köpa cigaretter då en kinesunge springer fram till mig gråtande och rycker i min tröja. Hon förklarar för mig att hon hittat en fågelunge som håller på och dö. Jag vet inte vad som flög i mig men jag kände för att hjälpa den lilla. Vi gick bort till fågelungen och jag förklarade för henne att hon skulle låta den vara men att hon kunde mata den. Jag sa till henne att springa hem och hämta frön. Jag är stolt över min goda gärning...
Imorgon ska jag till Keybar på U2 kväll. Får vi se hur det går. xx

1 kommentar: