lördag 6 juni 2009

"Hej Bloggen"

I fredags ringde min klocka 07.30 men jag försov mig med flit och gick upp en halvtimme senare. Då borde jag egentligen ha skyndat mig till skolan men istället så tog jag min morgoncigg i lugn och ro. När jag kom till skolan började vi med vårat grupparbete om Washington Concensus som vi ska förespråka i debatten på tisdag. Egentligen blev det inte så mycket gjort eftersom mitt och Malins anfall från gårdagen inte hade tagit slut! Vi gick till bussen, sjöng på superduper kille number one och skrattade. I skolan tappade jag bort min mobil men jag hittade den sen igen. Efter skolan drog jag hem till Philippa och drack kaffe och pratade kärleksproblem. Det roliga med detta besöket var Philippas bisarra näsblodsanfall. Jag tror aldrig jag har sett någon blöda så mycket! När hon skulle ta ut den första tussen hon hade tryckt upp i näsan hade blodet samlats och då så sprutade allting ut. Verkligen sprutade.



Sedan stack jag med kvartövertre pendeln till Kungsbacka och mötte upp Freddie. Hans mamma körde oss till Onsala där vi gick till våran första studentmottagning. Linnea hette hon och var en riktigt go dam. Full var hon också. Där åt vi mat och blev fulla och sen gick vidare till Emma. Det var också en go dam. Inte lika full dock. Det är nu kvällen börjar bli lite mer diffus för jag har inget minne av att vi gick därifrån men jag kommer ihåg att vi hamnade på en studentförfest. Och där träffar jag självklart, the one and only, Anton Johannisson! Sedan drog vi till hamnkrogen men jag och Freddie fick inte komma in för vi hade inga biljetter. Vakterna sa till oss att vi fick vänta tills klockan slog tolv. Vi båda tyckte att detta var för tråkigt så då bestämde jag mig för att klättra upp på taket där det även finns lägenheter. När jag väl sitter uppe på taket tittat jag upp och en gammal tant ser ner på mig. "Hej där! Ska jag ringa polisen eller vill du vara så vänlig att gå ner?" Då kommer vi med någon dum förklaring om hur synd det är om oss för att vi har tagit studenten och inte kommer in på vår egen studentfest. Tanten ber mig komma in i lägenheten och där får jag gå igenom ner till utgången. Sedan träffat vi Fredrika men fick dock inte prata med henne för hennes pojkvän tyckte att det var opassande och att vi skulle få stryk om vi kom nära henne igen. Nu bestämmer vi oss för att banga det här och dra in till Göteborg istället. Bussen gick inte på 45minuter så vi bestämde vi oss för att gå från Gottskär till Kyrkan. Ingen tändare och jävligt kallt. Väl på pendeln så träffar vi en kampsports kille som bjuder oss på öl och parfym. En riktig idiot var han. Vi drog till Gretas och där umgicks jag med en transa, en blatte och min blivande fru. Min blivande fru var otroligt vacker och hon sa hela tiden hur grym jag var när vi dansade. 04.00 bestämde vi oss för att dra hem till Deji så då gick vi arm i arm upp längs avenyn, kaxade med en tofsfjant och hade kramkalas med Gandalf och hans sambo bibliotekarien.
I morse var jag skakig och mitt hjärta dunkade riktigt fort. Måste ha blivit drogad igår.

3 kommentarer: